Přichystali jsme si pro Vás exkluzivní blog s příspěvky z různých oblastí italské kultury, módy, literatury, výtvarného umění nebo jazykovědy. Nebudou zde chybět ani úvahy nad bujarým italským stylem života, který se mnohdy liší od našich českých zvyklostí a klidné povahy. Dále přispějeme zajímavostmi z oblasti gastronomie, italských tradic a možná se tu a tam objeví i tématika sportu, který je italským národem tolik oblíben.
Budeme rádi, když se zapojíte do našich diskuzí a vyjádříte Váš názor na jednotlivé příspěvky.
Hurá do toho!
Nedávno jsme tu měli zajímavý článek o fotbalovém mistrovství Evropy a ráda bych tedy volně přešla k dalšímu sportovnímu tématu, který je v Itálii v žebříčku oblíbenosti na 2. místě! Je to motosport. Tento přechod bude opravdu pozvolný, jelikož sportovec, o němž tu budu hovořit, byl jen malý krůček do toho stát se slavným fotbalistou. Přání jeho otce vychovat z něj fotbalovou hvězdu se sice nenaplnilo, změna plánu však vůbec nebyla na škodu. Tímto slavným jezdcem není nikdo jiný než Max Biaggi, v současné době top motocyklový jezdec MS Superbike World Championship.
A proč chci psát právě o něm? Tím prvním důvodem je jeho původ. Narodil se v Římě a jako každý Ital své kořeny nezapře. Přesto, že během roku cestuje z jednoho konce světa na druhý, rád se do těchto rodných míst znovu vrací. Když sledujete italské motocyklisty a snadnost s jakou se na svých strojích pohybují, zdá se, že se na motorce už narodili. Je velmi obtížné naučit se, jak nejlépe a nejrychleji prokličkovat v dopravní zácpě mezi troubícími automobily - právě Italové jsou v tomto pouličním sportu špičkovými mistry (v některém z dalších článků blogu vám přiblížím italský dopravní systém, neboli „najdi si svoji cestu bludištěm"). Ani Max není výjimkou a díky svému italskému původu, drobné postavě a výšce kolem 165 cm (což je průměrná výška většiny jezdců šampionátu) je skvěle připraven pro divokou jízdu na traťových okruzích.
Dalším z důvodů, proč se chci nad tímto tématem pozastavit je vztah italského jezdce z Říma k městu Brno. Jednou z jeho nejoblíbenějších tratí je právě brněnský Masarykův okruh, kde se každoročně konají závody MS Superbiků. Tento jednačtyřicetiletý italský jezdec brněnskou trať prostě zbožňuje a cítí se na okruhu jako doma. Snad i z tohoto důvodu mu okruh většinou přináší štěstí a také stálý obdiv českých fanoušků.
Proslulou přezdívku „Šílený Max" si vysloužil právě díky své divoké a nespoutané jízdě. Tohle přirovnání našlo své opodstatnění především v roce 1998, a to rovněž na brněnském okruhu, kde Max předvedl své neuvěřitelně "šílené" wheelie, při němž svůj stroj vyzdvihnul na zadní kolo s takovou radostí, že se s ním motorka překlopila téměř o 180°! Nakonec se však úspěšně vrátila zpět na trať - ještě, že tak... „Che fortuna!"
V letošním roce byl Biaggi opět největší zahraniční hvězdou paddock show, vedle českého favorita Jakuba Smrže, a fanoušci jej pronásledovali téměř na každém kroku.
Naše česká hvězda:
Na jedné z autogramiád Max Biaggi od Automotodromu obdržel malou, několikakilovou pozornost v podobě pamětní dlažební kostky z roku 1930, která byla dříve součástí okruhu a má tak symbolizovat jeho 11 úspěšných vítězství a kladný vztah k brněnské trati. Kostka se Maxovi očividně zalíbila, když v trochu v rozpacích pronesl: „Thank you very much..., thanks... nice!". Anebo že by spíše reagoval na pěknou hostesku, která mu tento netradiční dar s úsměvem předávala? Bude to každopádně další suvenýr do jeho sbírky a také pěkná vzpomínka na Brno.
Maxova pamětní dlažební kostka:
Od roku 1994 vyhrál Biaggi na Masarykově okruhu téměř ve všech kategoriích - nejprve ve třídě 250 cc (kdy ještě jezdil v tmavých barvách jako Černý korzár s č. 1, které teď vyměnil za šťastnou červenou trojku), dále pak v 500 cc, Moto GP a nyní i v SBK. Počtem vítězství dokonce překonal svého slavného jezdce nynější třídy Moto GP Valentina Rossiho, který v Brně vyhrál zatím „jen" sedmkrát. Své první vítězství v Brně Max oslavoval již před 18 lety a od té doby vystřídal různé stáje od Aprilie, přes Hondu, Yamahu, Suzuki až po Ducati a nyní se vrátil k Aprilia Racing Team, v němž letos opět září. Bylo těžké obhájit jeho dvojnásobné vítězství v MS Superbiků z roku 2010 a ani letos se mu to nepodařilo. Tento úspěch však dokázal zopakovat jeho mladší italský kolega, nebo spíše soupeř, z týmu BMW Motorrad Motorsport - Marco Melandri. I přesto si však Max Biaggi stále drží své prvenství v celkovém bodování šampionátu MS Superbiků. Kdo tedy bude nakonec vítězem??
Vedoucí jezdci MS SBK 2012:
FOTOGALERIE - SBK 2012